Ana içeriğe atla

İtalyan Pizza Tarifi



Pizza dediğin çıtır çıtır olacak, diyenlerdenseniz bu tarifi deneyin derim. Çok uzun zaman önce keşfettiğim, bir çok defa denediğim, muhteşem olma garantisi vaad ettiğim tarifimi sizlerle paylaşmaya karar verdim, denemesi bedava efenim: )

İnstegram'da bir iki kere yaptığım pizzanın fotoğrafını paylaşmıştım, tarifini isteyenler olmuştu. Ha bugün ha yarın derken yazamadım, Okan abi de (kendisi yöneticim olur, bu vesileyle kendisine selam yolluyorum :) ) benden pizza hamuru tarifi isteyince dedim bu tarifi saklamak ayıp, siz sevgili takipcilerimle tarifi tez elden paylaşayım istedim. Bu akşamki yemek ne yapsam? seasından da böylece kurtulmuş oldum : )

Pizza Hamuru Malzemeleri:

  • 3 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 paket kuru maya
  • 1 yemek kaşığı zeytin yağı
  • 1 su bardağı ılık su
Pizzanızı neli isterseniz yapabilirsiniz, tabi ben kendi tarifimi yazıyorum.

Pizza üzeri için malzemeler:
  • 5 adet çeri domates (2 orta boy da olur)
  • 2 yemek kaşığı zetin yağı
  • karabiber
  • kekik
  • fesleğen
  • 1 diş sarımsak
  • Taze kaşar (Mozarella daha güzel olur ama ben bugün bulamadım)
  • Dilim siyah zeytin
  • Sucuk
Yapılışı:
  • Derin bir kaba un, tuz, şeker, zeytin yağı ve mayayı ekliyoruz. Bir bardağın içine yarısından fazlası oda sıcaklığında, kalanına kaynamış suyu ekleyip (su çok sıcak olursa hamurun toplanması zor oluyor) karışımın üzerine ekliyoruz.
  • Hamur karışımını biiir güzel karıştırıyoruz. Hafif hafif toplanmaya başlayınca, tezgahın üzerinde alıyoruz. 10-15 dakka boyunca pürüzsüz bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. (en sevdiğim kısmı bu olabilir, hamurla oynamak beni resmen rahatlatıyor : ))
  • Hafif ele yapışan bir hamur elde ediyoruz.  İlk başlarda bu hamur toplanmayacak sanıp biraz daha un koymak isteyebilirsiniz (yoğurmaya devam edin, pes etmeyin), tarife tam sadık kalırsanız ekstra un eklemeye gerek kalmayacaktır. Bir süre sonra hamurun toparlandığını göreceksiniz ve mutlu olacaksınız!
  • Güzelcene yoğurduğumuz pürüzsüz hamurumuzu kabımıza alıyoruz. Üzerine ıslak bir tülbent örtüp, fırında 40 dakika kadar bekletiyoruz (fırın açık olmayacak tabi : ) karanlık olmasından dolayı fırını tercih ediyorum).
  • 40 dakika sonra hamurun iki katına çıktığını görecekseniz, pofur pofur …
  • Yaklaşık olarak 700 gr bir hamur elde ediyoruz. Ben bunu dört eşit parçaya bölüyorum. Her biri 175 gr lık hamur bezeleri elde ediyorum. Siz pizzanızın büyüklüğünü nasıl isterseniz ona göre parçalara ayırırsanız.
  • İki parçası ile pizza yaptım geri kalanını buzluğa attım. İstediğiniz zaman çıkarıp beş dakikada çözülüp pizza yapabilirsiniz.
  • Her bir pizza bir orta boy ebadında oluyor.
  • Bezelerimi kuru tezgahıma alıyorum, tezgahı çok çok az unlayıp yuvarlak bir hamur açıyorum. Ben ince hamur sevdiğimden, hamuru incecik açmaya çalıştım. Çok mu ince oldu acaba diye düşünmeyin açtıktan sonra hamur kendini bir parça topluyor (bunu göz önünde bulundurup ona göre açın).
  • Hamurumuz hazır, artık pizzanızı neli isterseniz yapabilirsiniz.
  • Pizza sosu için; iki yemek kaşığı zeytinyağını tavaya koyuyoruz. Bir diş sarımsağı ince ince doğrayıp tavaya ilave ediyoruz. Sarımsak o muhteşem kokusunu vermeye başlayınca, kabukları soyulmuş rendelenmiş domatesi, biraz karabiber, kekik ve fesleğeni ekliyoruz. Bu muhteşem karışımı azcık daha sote ettikten sonra ocağı kapatıyoruz.
  • Hamurun üzerine domates sosumuzu güzelce sürüyoruz. Sonrasında rendelenmiş kaşar peyniri  ve diğer malzemeleri de ekleyince pizzamız pişmeye hazır hale gelmiş oluyor.
  • Şimdi efendim pizzanın hamuru kadar pişirilmesi de çok önemli. 15-20 dakika önceden, fırının turbosunu da açarak 250 dereceye getirdim. 
  • Teflon tepsinin (teflon tepsi kullanırsanız yapışma sorunu olmuyor) içerisinde tam tamına 6 dakika pişirdim. Daha fazla tutarsanız yanabilir, zira oldukça yüksek bir ısı...
  • Pizzayı fırından alıyoruz. Afiyet bal şeker olsun, iyi eğlenceler :)
  • Yorumlarınızı bekliyorum...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kakaolu Kurabiye

Bu kakaolu kurabiye tarifini gerçekten çok seviyorum. Bu tarifi mutfaksırları'ından almıştım ona da çok teşekkür ediyorum : ) Bitter çikolata sevenlerin çok seveceği bir tarif, üstelik yapılışı da çok pratik... 15-20 dakikada içerisinde şipşak hazırlanacak kolay bir kurabiye tarifi. Kahveyle de çok güzel gidiyor çayla da :) Kardeşim tadını negro'nun bisküvisine benzetti ama bence daha güzel bir lezzet :) Malzemeler: 125 gr margarin 1 çay bardağı pudra şekeri 1 yumurta 2 yemek kaşığı süt 1 paket kakao (25 gr) 1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu 3,5 çay bardağı un Yapılışı: Yağ ve pudra şekerini iyice yoğurun. Yumurtayı, sütü kakaoyu ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. Diğer malzemeleri ve unu azar azar ekleyip, hamur toplanana kadar yoğuruyoruz. İstediğiniz büyüklükte parçalar kopararak yuvarlıyoruz. (Benim hamurumdan 27 adet çıktı) Önceden ısıtılmış 165 derecelik fırında yaklaşık 25-30 dakika pişiriyoruz.(Ben tam olarak 27 dakika pişirdim :)

Moda Sahnesi'nde Hamlet Keyfi

Her hafta sanatsal bir aktivitede bulunmaya çalışıyorum. Bu haftaki aktivite köşemizde tiyatro vardı. Çok uzun süredir gitmek istediğim bir oyuna gitme fırsatım oldu. Oyun ne diyecek olursanız, Hamlet'e gittim ama bu öyle bildiğiniz Shakespeare (itiraf ediyorum yazılışına google'dan baktım!) Hamlet'inden değil, modern bir uyarlamasıydı Hamlet'in. Herhalde Moda sahnesini duymayanınız kalmamıştır, hayır duymayan varsa çok ayıp! Anadolu yakasının en samimi sanat yuvası oldu dersek hiç abartmamış oluruz. Adamlar tırnaklarıyla yoktan var ettiler mekanı, çokta güzel ettiler! Geçen sene en son gittiğimden beri çok daha güzel bir yer olmuş. Pek bi contemporary havası var, bu kavramla ne kadar dalga geçsemde seviyorum bu tarzı :) Minimalist ve modern... He ayrıca çayları da çok güzel. Çayı güzel olan yerlere olan sempatimi bilmeyen yoktur herhalde. Neyse yazının konusu Moda Sahnesi değildi Hamlet'e dönüyorum... Yukarıda da dediğim gibi bu Hamlet başka Hamlet'lere benze