Ana içeriğe atla

Damla Çikolatalı Kurabiye

Yaklaşık sekiz günden beri hastaydım :( Boğaz ağrısı ile başlayıp, faranjitle olayı noktaladık.  Dört gün sesim çıkmadı, dün öğlenden sonra hafif hafif ses çıkmaya başladı :) Bugün boru gibi de olsa sesim çıkıyor çok şükür...Bir süre evde dinlenmeye çalıştım ama işlerden vs ofise geri dönünce, tam dinlenemeden hastalık epeyce uzadı. Şimdi çok şükür daha iyiceyim ve kurabiye yapma aşkıyla yanıp tutuşuyoruz.

Bir ara damla çikolatalı kurabiyelerden çok yapıyordum, epeydir yapmadığımı ve tarifi buraya yazmadığımı farkettim. Yapımı gerçekten çok basit, bütün kurabiyeler gibi : ) Böyle kıyır kıyır oluyor (kıyır kıyır da tam yemek blogu ağzı oldu, alışıyorum galiba ben bu işe :)) Savaş; lezzeti hanım eller gibi olmuş dedi. Çaya misafiriniz geliyorsa, hemencedcik yapabileceğiniz güzel bir tarif, tavsiye edilir :)

Malzemeler:

  • 200 gr terem yağ margarin
  • 2-2,5 bardak un
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 5-6 avuç damla çikolata 
Yapılışı:
  • Yağ, şeker ve yumurtayı iyice yoğuruyoruz.
  • Azar azar un ekliyoruz ve yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Vanilya ve kabartma tozunu ekleyip, çok sert olmayan bir hamur elde ediyoruz.
  • Son olarak damla çikoltayı da ekleyip, yoğurmaya devam ediyoruz.
  • Ceviz büyülkünde parçalar koparıp, tepsiye diziyoruz.
  • 160 derecelik önceden ısıtılmış fırında, yaklaşık 30 dakika, üzerleri hafif kızarana kadar pişiriyoruz.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mad Sea Beach Hotel

Mad Sea Beach Hotel, hayallerin gerçeğe dönüşemeyeceği yer :) Daha otele henüz girmiştikki, avazı çıktığı kadar bağıran bir kadın sesi bizi karşıladı (bu kadın sesini iki gün daha duyacağımızdan habersizdik). Resepsiyona gittik, bu yüksek sesli kadın, otel personeli oluyor kendisi, gelen müşterileri bildiğin azarlıyor. Yok efendim erken rezarvasyon yapan istediği odayı kaparmış, oda seçimi mümkün değilmiş bir sürü gürültü patırtı... Bu sırada bizim gelmemiz falan kadının umrunda değil, hoş geldiniz merhabalar falan bunlar zaten yok. Biraz daha tartıştıktan sonra, asık bir suratla isimlerimizi sordu, kimlik vs diğer çifti orada kaderine mahkum bırakıp, bize odamızı gösterdi. Odaya girer girmez, çok uzun süredir havasız kalmadan ötürü, çok fena bir koku karşıladı bizi. Odanın fotoğraflarla ilgisi yok, fotoğrafları sanırım balık gözü lensle çekmişler :) Daha böyle etrafa bakınıyordukki, o muhteşem ses yine avazı çıktığı kadar bağırmaya başlamıştı, gelen bir başka iki çiftle kavgaya tutuş…

Cevizli Tarçınlı Havuçlu Kek

Yıllarca havuçlu kek mi olur yahu diyip durdum, inadımdan da hiç yemeyi denemedim. Taaki bu kek börek işlerine merak sarana kadar... Annemin en sevdiği kektir, havuçlu kek yapsana ısrarlarına dayanamadım ve İnternet'ten bulduğum bir tarife göre yaptım. Tek kelimeyle mükemmel bir lezzet. Böylece ilk yediğim havuçlu kek, kendi yaptığım kek oldu :) Mükemmel olmuştu olmasına ama bir Starbucks'ta yediğim havuçlu kek değildi. İnat ettim araştırdım, aradım taradım çok çeşitli Sturbucks havuçlu kek tarifi buldum. En aklıma yatan tarifi denedim, fena olmadı.

Bir şeyler rendelerken sürekli olarak elimi kesdiğim için annem kıyamamış bana bir rende makinası almış. Aslında sadece rende yapmıyor bir çok şey kesip doğruyor. Öncelikle çok gerekli bir alet olmadığını düşünsem de kullandıkça oldukça pratik ve işlevsel olduğunu anladım. Bahsi geçen alet, Moulinex'in fresh express'i... Yanında bir de 50 pratik tarif kitabı var. Birazcık göz atma fırsatım oldu gerçekten pek pratik tarifler…

İtalyan Pizza Tarifi

Pizza dediğin çıtır çıtır olacak, diyenlerdenseniz bu tarifi deneyin derim. Çok uzun zaman önce keşfettiğim, bir çok defa denediğim, muhteşem olma garantisi vaad ettiğim tarifimi sizlerle paylaşmaya karar verdim, denemesi bedava efenim: )

İnstegram'da bir iki kere yaptığım pizzanın fotoğrafını paylaşmıştım, tarifini isteyenler olmuştu. Ha bugün ha yarın derken yazamadım, Okan abi de (kendisi yöneticim olur, bu vesileyle kendisine selam yolluyorum :) ) benden pizza hamuru tarifi isteyince dedim bu tarifi saklamak ayıp, siz sevgili takipcilerimle tarifi tez elden paylaşayım istedim. Bu akşamki yemek ne yapsam? seasından da böylece kurtulmuş oldum : )

Pizza Hamuru Malzemeleri:

3 su bardağı un1 tatlı kaşığı tuz2 tatlı kaşığı şeker1 paket kuru maya1 yemek kaşığı zeytin yağı1 su bardağı ılık su Pizzanızı neli isterseniz yapabilirsiniz, tabi ben kendi tarifimi yazıyorum.
Pizza üzeri için malzemeler: 5 adet çeri domates (2 orta boy da olur)2 yemek kaşığı zetin yağıkarabiberkekikfesleğen1 diş…